MENÜIngyenes konzultáció
Kapcsolat
Blog
level@alkalmazastervezes.hu

Elakadtál az alkalmazás tervezésével, programozásával?

Elakadtál az alkalmazás tervezésével, programozásával?

Néha még a legjobban megtervezett fejlesztés is meg tud akadni.
Ilyenkor egy átvilágítás és a problémás rész rework-je sokat tud segíteni.
Van, hogy egy homokszem kerül a gépezetbe. Első dolgo felderíteni, mit kell majd darabokra szedni. 

Ahhoz, hogy a dolgok tovább lendüljenek, 
néha nem árt leporolni az alkalmazás tervezés dokumentációját.

Mikor gondolkozz ebben a szolgáltatásban?

– Ha megtorpantál és nem tudod, mi legyen a következő lépés.

– Ha váratlanul alakultak a dolgok és döntéshelyzetbe kerültél.

– Ha nem tudod, hogy jó irányba haladsz-e vagy csak elbizonytalanodtál.

– Ha szeretnéd átbeszélni, hogy mi történt eddig, és mi van még vissza.

Egy fejlesztés során nincs egy egyértelműen célhoz vivő kitaposott út, és igen, van, hogy elbizonytalanodunk, megakadunk, de nem kell megijedni, a megoldásra meg vannak a módszerek. Ilyenkor érdemes más nézőpontról megvizsgálni a dolgokat. Lehet, az a szikla nem is olyan nagy madártávlatból, mint képzeljük.

Van, hogy vissza kell nyúlni  az alkalmazás tervezéshez, mert előre nem látható akadály "ugrott elénk". A terv csak prekoncepció, amihez nem kell minden körülmény között tartani magunkat, egy-egy pontját lehet praktikusan módosítani, de érdemes leellenőrizni ezek további hatásait.

Jobb, ha a tervet igazítjuk a valósághoz. Fordítva nemcsak egy halom pénzt lehet elkölteni, de nem is igazán szokott működni.

 

alkalmazás tervezés, alkalmazástervezés
Nincs gyújtás, nem kap benzint, vagy csak a visszajelző nem működik? 
Az első tennivaló a probléma behatárolása...

Kapcsolatfelvétel

Mi fog történni a munka során?

Egy probléma okát, még ha szembetűnően is jelentkezik, nem lehet egyértelműen meghatározni a tervek és az eddigi történések alapos ismerete nélkül. Az elakadások legfőbb oka a terv egyes pontjainak hiánya, vagy téves leírása, esetleg értelmezése. Ritkábban fordul elő az, hogy olyan mértékben megváltozik a projekt piaci környezete vagy a termék koncepciója, ami nem felel meg a leírtaknak, de ezen esetekben is vissza kell nyúlni a tervezéshez és korrigálni az adott pontokon.

A munkát ezért először a problémának és annak a hatásának vizsgálatával kezdjük, hogy fel tudjunk építeni egy ajánlatot a konkrét helyzetre.

0. Ismerkedési szakasz (ingyenes konzultációk)

Célja: megismerni a terméket és a környezetét, valamint a problémát ok-okozati viszonyban megfogalmazni.

Egy lazább konzultációra számíts. Szeretnénk megismerni Téged, a terméked, és hogy eddig milyen lépések történtek a fejlesztés során. Óhatatlanul fel kell tennünk néhány kényelmetlen kérdést, hogy kiderítsük, mit kell pótolni, vagy módosítani.

Az  eredménye: egy ajánlat, ami egy mélyebb kutatási szakasz lépéseit tartalmazza.

0.
1.

1. A probléma-, annak következményeinek-, és fellépési környezetének megismerése

Célja: A probléma és következményeinek minden résztvevő számára érthető megfogalmazása, illetve ezek kölcsönhatása a projektkörnyezettel. A résztvevők segítése a problémák alapvető megértésében. Esetleg egyéb, eddig nem ismert alap vagy járulékos problémák felszínre hozása.

Ebben a szakaszban kellemetlen kérdéseket kell feltennünk, hogy tisztán lássuk, milyen részletekhez, alkatrészekhez kell hozzányúlnunk. Egy projekt hibái, annak okai a benne résztvevők reakciói alapján deríthetők fel, ezért feltétlen szükségünk lesz mindenki aktív és őszinte véleményére.

Eredménye: Részletes probléma leírások

2. A projekt tervének és a megvalósítás eddigi lépéseinek megismerése

Célja: Megismerni a projekt állapotát és kapcsolódási pontjait a problémákkal. Felderíteni, hogy a problémák illeszkednek-e a projekt adottságaihoz, milyen korlátok között lehet a problémát kezelni, illetve várhatóan milyen résztvevők közreműködésére van szükség.

Ebben a szakaszban a terv szükséges pontjainak vizsgálata készül el, valamint riportokat készítünk a projekt résztvevőivel.

Eredménye: A terv, illetve a kivitelezése problémás területeinek jegyzéke a megválaszolandó kérdésekkel.

2.
3.

3. Lehetséges megoldások keresése, azok több szempontú vizsgálata

Célja: A legjobb megoldási javaslatok keresése, a lehetséges megoldások felderítése, majd ezek leszűkítése a legjobban illeszkedőkre. A különböző résztvevők véleményének megismerése és összegzése. Pro és contra érvek gyűjtése, a javaslatok súlyozása különböző szempontok szerint (rizikó, megvalósíthatóság, ráfordítás, stb. ).

Ez a fázis brainstormingok és workshopok sorozatáról szól, melyek keretében a résztvevők hangot adhatnak a gondolataiknak, fenntartásaiknak, ötleteiknek, stb. Elmondhatják, hogy az ő szempontjukból egy-egy ötletből mi a hasznos és mi a kérdéses. Alapvetően konszenzusos megoldás keresésére törekszünk, de ha ez nem lehetséges, akkor legalább felszínre hozzuk, dokumentáljuk és megismertetjük a buktatókat és korlátokat a résztvevők számára.

Eredménye: A legjobb megoldások kiválasztása a hatásvizsgálatra és tervezésre.

4.  Kiválasztott megoldások megvalósíthatósági elemzése 

Célja: A megvalósíthatóság részletes és tecnhikai vizsgálata, a tervmódosítások előkészítése.

Ebben a szakaszban makett szinten kipróbáljuk azokat a megoldásokat, amik eddig felmerültek, hogy a döntést a szükséges alapvető tapasztalatokra tudjuk alapozni (pl.: impakt-effort-, és egyéb analízisek elvégzése).

Eredménye: jóváhagyott módosítási tervezet, proof of concept

4.
5.

5. Eredmények akciótervbe foglalása

Célja: Egy érthető és végrehajtható tevékenység-leírás létrehozása, aminek elvégzésével a probléma megoldódik.

Ebben a szakaszban az érintett területek szakembereivel közösen összegyűjtjük a megoldás konkrét lépéseit.

Eredménye: Akcióterv és roadmap. A megoldás tennivalóinak konkrét és bevizsgált listája. 

Dokumentációk átadása

Az esetleges további kérdések megbeszélése.

Igény szerint a további együttműködés, időszakos felülvizsgálat igényének megbeszélése.

Sok mindent kell átvizsgálni, mire kijelenthetjük: "ez volt a hibás"

Továbbiak:

Nem tudod hogyan állj neki?

Van egy ötleted, de nem tudod hogyan állj neki. A programozók ebben a fázisban még nem tudnak segíteni...
Bővebben

Elakadtál a következő lépéssel?

Néha még a legjobban megtervezett fejlesztés is meg tud akadni. Ilyenkor egy átvilágítás és a problémás rész rework-je sokat tud segíteni.
Bővebben

Beszorultál a projektbe?

Lehet, olyan érzésed van, hogy beszorultál a projektbe. Nem haladnak a dolgok, pedig dolgozol rajta veszettül. Ilyenkor egy kicsit meg kell állni és hátra lépni.
Bővebben

Egy kis szakaszhoz kellene segítség?

Meg van majdnem mindened ahhoz, hogy a projekt teljes legyen, de arra a "majdnem"-re kellene még szakember...
Bővebben

Egyéb szolgáltatások:

Miben tudunk még segíteni?

A fejlesztés során szükségessé válhat néha a terv bizonyos részeinek pontosítása vagy módosítása, de egyéb esetben is hasznos lehet egy külső, átfogó szempont ismerete. A fejlesztés nem sorozatgyártás, ahol ugyan előfordul egy-egy kidobásra ítélt selejt, inkább az optimális gyártósor összeállításához hasonlítható, ahol az eredmény érdekében minden problémával foglalkozni kell, ezért szívesen segítünk az alábbiakban nem említett esetekben is. 

A fejlesztés beindítása

– Kezdeti Domain modell kialakítása, Domain modell felelős képzése
– Backend / Frontend váz elkészítése, walking skeleton
– Fejlesztő környezet beállítása (verziókövetés, szerver környezet és automatizálás, devops automatizálás)
– Megrendelő fejlesztőcsapat kialakításához szakmai segítség
– Technikai megoldáskutatás a piacon, döntés előkészítés
– A projekt technológiai döntéseinek előkészítése, esettanulmány vagy brainstorming jelenlét

Projektkövetés

– UI elemek, pixelpontos képek, montázsok, ikonok készítése, akár HTML CSS-ben is
– Megbízó részére közérthető tájékoztatás  projekt helyzetéről, realitásokról, mediáció
– Technikai review-k
– Megrendelői képviselet termékfelelősként (értelmezési, kontrolling segítség)
– A dokumentáció aktualitásának követése a projekt során
– Technikai kérdésekben döntés-előkészítés.
– Akadály felderítés
– Terv változás átvilágítása, módosítása
– Új feature igények beépítése
– Új piaci igények tervezése és a tervbe építése
– Koncepció jelentős piaci módosulásának végigvitele a kreatív brainstormingtól, a terv módosításáig
– Járulékos termék vagy szolgáltatás hozzácsatolása a projekthez

Szakértői szolgáltatások

– Szakértői tevékenység
– Segítség a technológiák betanulásához, beindításához
– Technikai reviewk
– Technikai kérdésekben döntés-előkészítés
– GoLive előtti átvilágítás
– Teszteredmények technikai értékelése
– Témaszakértői (Domain expert) támogatás bizonyos területeken
– Publikus projekttájékoztató anyagok (weblap, kiadvány stb.) elkészítése
– Termékarculat kialakítása (szükség esetén cégarculat is)
– Marketing-, ügyviteli megoldások brainstormingje
– UX-UI kontrol
– Termékhez kapcsolódó szolgáltatások és ügyvitel UX tervezése

Coaching – mentoring – navigátor

– Folyamatos szakértői segítség (coaching)
– Segítség a technológiák betanulásához, beindításához
– Döntés-előkészítési segítség a technikai kérdésekben 
– Marketing-, ügyviteli megoldások  brainstormingja
– Témaszakértői (Domain expert) támogatás bizonyos területeken
– A projekt technológiai döntéseinek előkészítése, esettanulmány vagy brainstorming jelenlét

Ügyfélképviselet, mediáció

– Termékfelelősi megbízói képviselet (közérthető tájékoztatás a projekt helyzetéről, realitásokról, szakmai és érdekképviselet a kivitelezői csapatban)
– Technikai döntések kockázatelemzése
– GoLive folyamatában szakmai megrendelői képviselet biztosítása
– Publikus projekttájékoztató anyagok (weblap, kiadvány stb.) elkészítése
– Mediáció, a szakmai kommunikációk segítése a felek között

   

Partnereink oldalai:

   
homeusersbubble